Mind az ágynyugalom, mind az éjszakai alvás során felmerül a kérdés, hogy milyen matracon aludjanak a betegek. Nehéz objektív választ adni, hiszen a kereskedelmi forgalomban számtalan termék található és egyénileg változik azok megítélése. Minden beteg más fekhelyet érez ideálisnak, így azok értékelése meglehetősen szubjektív.

Látogasson el Youtube-csatornámra is!

Önmagában nem is a matrac minősége számít, hanem a megfelelő alátámasztás. Alvás során nemcsak a gerincet, hanem a fejet, sarkakat is szükséges megtámasztani, ugyanis ilyenkor veszi fel a legkedvezőbb biomechanikai pozíciót a gerinc. Fekvés során megterhelésnek leginkább az ágyéki gerinc van kitéve, ugyanis az képes a matracba leginkább besüppedni. A besüppedés során a gerinc kedvezőtlen alakot vehet fel és alkotóelemei fokozottan károsodhatnak. Rengeteg féle alapanyagú matrac létezik a piacon puha, félkemény vagy kemény. Bizonyos elméletek szerint széles csípőjű embereknek inkább puha matrac ideális, még az olyan betegek, akiknek a csípője és dereka nagyjából ugyanolyan széles keményebb matrac lehet javasolt. Ezek persze csak elméletek, egyéni tesztelés szükséges és még egyszer ismételve az alátámasztás a legfontosabb.

Nemcsak a matrac, hanem a párna nagysága is számít. Mind háton, mind oldalfekvésben a túlzott nagyságú és keménységű párna megtörheti a nyaki gerincet és a lejjebbi szakaszokat is, így járulva hozzá azok kopásához. Olyan nagyságú párnát szükséges választani, mellyel a gerinc végig egyenes helyzete fenntartható. Továbbá oldalfekvésben a csípőízületeinkre is gondolni kell, annak megfelelő stabilitása lábak közé helyezett párnával biztosítható.