A lumbágó vagy deréktáji fájdalom megelőzésében központi szerepet játszik az ágyéki gerincszakasz terhelésének csökkentése.

A túlsúly, főleg hasi elhízás megnöveli az ágyéki gerincszakaszra jutó terhelést, így az életmódváltás, testsúlycsökkentés, megfelelő étrend önmagában is csökkentheti a fájdalmakat.

A megszakítás nélküli hosszas, monoton ülőmunka során a felső testrész teljes súlya az ágyéki gerincre terhelődik, főleg ha ülés közben a betegek nem figyelnek a megfelelő gerincgörbületek fenntartására. A biomechanikai szempontból megfelelő szék, a monoton ülőmunka időszakos megszakítása és a test, főleg hátizomzat munka közbeni átmozgatása segíthet a panaszok csökkentésében.

A nehéz fizikai munka a gerinc teljes egészét megterheli, hosszabb távon a gerinc elhasználódásához és kopásos (degeneratív) elváltozásaihoz vezet. A nem megfelelő emelési technika a gerincbetegségek gyors rosszabbodásához, hirtelen kialakuló fájdalmakhoz vezethet. Orvosi szempontból javasolt a nehéz fizikai munka csökkentése, nagyobb súly emelése során megfelelően végzett emelési technika kivitelezése.

Napközben fennálló fájdalmakat a nem megfelelő fekhelyen végzett alvás reggelre felerősítheti. Megfelelő alátámasztást nyújtó matracokon való fekvés nyugodt alvást és a fájdalmak csökkenését eredményezheti

Tartós deréktájéki panaszai vannak? Fájdalmai enyhítésére orvosi segítséget szeretne kérni?

Jelentkezem szakorvosi kivizsgálásra