A felegyenesedett életmód, két lábon járás önmagában hajlamosít háti fájdalmak kialakulására, melyet a rossz testtartás még tovább ronthat. A megfelelő testtartás kialakításához gyógytorna és jóga módszerek alkalmasak lehetnek a törzsizomzat edzésében és a megfelelő izomtónus elérésében.

A helytelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elhízáshoz vezet. A túlsúly többletterhelést jelent a gerincnek, az ízületeknek és izomzatnak is. A helyes táplálkozás, gyakori testmozgás a szív és érrendszer mellett a hátfájdalmak megelőzősében, csökkentésében is jótékony hatású.

A tartós ülőmunka, helytelen ülés során a felsőtest súlya fokozottan terheli a gerincet és fájdalmakat generálhat. A hosszas ülések kerülése, helyes üléspozíció a gerincoszlop elváltozásait megelőzheti, csökkentheti.

A megfelelő fekhely, matrac alvás során a reggeli fájdalmak csökkentésében játszhat szerepet.

A nehéz fizikai munka, igénybevétel tilalma segít a gerincbetegségek rosszabbodásának megelőzésében. Nagy, szokatlan megterhelés hirtelen kialakuló, esetenként kisugárzó fájdalmak kialakulásához is vezethet, mely akár már komolyabb gerinc megbetegedés jele is lehet.

Egyre gyakrabban tapasztal hátfájdalmakat? Szeretné kideríteni miért fáj a háta?

Jelentkezem szakorvosi kivizsgálásra